Thursday 15 May 2008



QUOTED FROM QING FENG's BLOG

"原來狗仔長這樣

今天在錄音室練團
好幾天下來都有點肚子不舒服加上想吐
於是團員就決定把我趕出門不讓我唱了叫我去看醫生
所以就逼有車的建騏老師載我去看醫生
反正他要去買魚就在醫院旁邊
後來掛完號想說還要等一陣子
所以我就去附近買了午餐
回到診所因為客滿,所以我就坐在診所門口吃
正想大嗑雞腿的時候
就發現有兩部黑色客車一直停在店門口
我還沒疑惑完,就看到裡面竟然有三四台裝有長鏡頭的相機往我這猛拍
我當下才領悟,哇嗚原來這就是演藝圈最流行的狗仔隊
但是我實在太餓,更不想沒品地把香香的食物帶到診所裡面薰別人
所以我還是在門口大吃了起來
當然他們就一直拍啊,大概連被硬拉來作陪的建騏也拍進去了吧
旁邊的阿伯還問我說他們在拍什麼
我只好說我不知道,叫阿伯跟我一起比YA
但是阿伯笑笑沒有跟我一起做讓我有點寂寞
甚至他們可能因為視野不好,還特地下來喬了一下擋住他們的機車呢
心想原來狗仔是真的可以這麼勇敢,我就像吃著爆米花看電影一般
啃著我的雞腿欣賞他搬車
反正後來號碼快到我了,我進去看醫生的全程他都跟了進來
可能以為我不知道吧
狗仔就像我們的朋友一樣,在你生病脆弱的時候陪伴你,寸步不離
總之我覺得這一切也挺新鮮
所以還滿有趣地觀察著他們的一舉一動
反正我心想看個醫生,有這麼嚴重嗎
這麼不特別的事情竟然消耗掉了我被狗仔拍的第一次
對於第一次被這樣奪走突然有點感傷
後來護士跟我說,可能因為地下室還有一個大牌在看醫生
我只是順便被拍
這麼聽起來就更傷心了,原來我的第一次只是順便被奪走的
回到公司跟大家分享這樣的經驗
沒想到建騏老師打電話來說
記者打給他叮嚀他會上報
哇嗚
所以難道說我繼時報周刊報導和HitFM的不屑DJ豐凱在野台親密互動之後
又要有第二個緋聞男朋友了嗎
不過想想也好
不然只有左邊女主角的緋聞花名史
對一個媒體所謂的明星藝人和盲目者所謂的商業歌手來說
實在是有點丟臉呢"
So the Paparazzi look like that.

Today in the studio practicing
For several days I felt like vomiting and my stomach not feeling well.
So the members decided to force me out to see a doctor and not sing.
So teacher drove me to the doctors.
Anyway, the doctors was just beside the market where teacher wanted to buy fish.

After i got the number, they said i had to wait a little while.
So I went to buy lunch
Return back to clinic and it was filled with patients, so i sat at the door to eat.
when i was going to eat the chicken drumstick,
i saw two black cars parked at the entrance of the clinic.
i didn't suspect anything then, until when i saw there were three to four cameras shooting me.
then i realized that this were the entertainment industry's so called paparazzis.

But I was really hungry, and did not want to bring the food into the clinic.
i just ate outside of the clinic.
of course they went on shooting.
the passer-by(Uncle) still asked me what they are they taking pictures of.
i said i don't know. i asked uncle to play with me.
but uncle did not want to play with me so i felt lonely.
those paparazzi are brave, even if my mouth if filled with popcorns. like my drumstick?

anyway, my number was called and i went in to see the doctor. the paparazzi followed.
they might think i don't know anything.
paparazzi are like your friends, even when you are sick, they still follow you.

In short I think this is all very fresh
it is also interesting to observe their every move
Anyway, I only wanted to see a doctor, is it so serious?
is it so special for me to see a doctor that they wanted to shoot me for the first time?
and this has to be first time, feeling abit sad.

Later, nurses told me that there might be another bigger celebrity a doctor.
i was just 顺便 kena shoot

Sounds even more so sad, my first time being shoot by the paparazzi was just 顺便.

went back to office and told everybody my experience.
didn't expect teacher to call
and said that the reporters told teacher that he would be on the newspapers.

wah!
dont' tell me this is the second time on the newspapers after the HITFm dj 丰凯 close interactions with me.
But also have a second boyfriend of a sex scandal?

But think about it
only <<左边>> mv female lead rumors about the gf thing,
for a singer, is abit of a disgrace.
Direct translation by me!

Qing Feng is so funny. HAHA!
and today was quite boring. cut my acrylic, think it screwed up. but nevermind. i got back home ec and art!
HOME EC: 75.7 (3rd in class)
ART: 93!
pulled up my overall and i think its 71.9 or something?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home